Eerste week - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 September 2014 | Spanje, Valencia

Na de eerste dag gaat alles zo snel, maar gelukkig is het lekker warm hier. Op dinsdag heb ik een lange, uitputtende dag van lopen naar alle kamers die ik kan bezoeken. Gelukkig leer in tijdens mijn zoektocht een hele gezellige Duitse meid kennen bij de meest vreemde kamer bewoner ooit. Met haar bezoek ik mijn laatste kijkrondje via een huisbaas die nog een paar kamers vrij heeft. Om 19:00 uur kan ik dan eindelijk zeggen dat ik een leuke kamer heb gevonden. Toen weer terug richting het hotel om dinsdag af te sluiten.
Op woensdag heb ik een informatie bijeenkomst voor alle buitenlandse studenten. Na deze onnuttige informatie ga ik met de 4 Nederlandse jongens mee naar huis appartement en spreken we af om naar het strand te gaan. 's Avonds bij hen gegeten en daarna weer terug naar mijn hotel om te slapen.
Op donderdag is er een informatie bijeenkomst van mijn project dat ik hier ga volgen. Hierna ga ik richting mijn hotel om mijn koffers naar mijn nieuwe kamer te brengen. Ik had namelijk mijn hotel geboekt tot vrijdag, dus vrijdag moet ik in mijn nieuwe kamer gaan slapen. Na mijn spullen daar te hebben gezet, ben ik uitgeput en neem ik wat te eten in de stad. Na het eten duik ik lekker mijn bed in de kamer met airco voor de laatste keer.
Op vrijdag heb ik een tripje van mijn project. We gaan langs het meer Albufera, bezoeken een chocolade fabriek en liggen een uurtje op het strand. Daarna is dit tripje afgelopen en loop ik even met de jongens mee naar huis. Zo kan ik bij hen internet voor op mijn mobiel regelen van mijn nieuwe simkaart. Ook koop ik een kaart voor de fietsen die je overal in de stad kan huren (een soort OV fiest, maar dan met stationnetjes voor de fietsen verdeeld over de hele stad). Hierna ga ik maar eens naar mijn nieuwe kamer. Hier aangekomen, blijkt dat er echt alleen een bed in mijn kamer staat. De kamer zou helemaal vernieuwd worden en tot nu toe is er alleen geschilderd. Ik stuur een berichtje naar mijn huisbaas en hij vertelt me dat morgen alle spullen komen.
Op zaterdag zijn er inderdaad nieuwe meubels van de Ikea. Dus ik zet wat dingen in elkaar en dan heb ik al een bankje, kast, nachtkastje en bureaustoel. Ik richt mijn kast dus in en mijn koffers zijn dan eindelijk uitgepakt.
Op zondag heb ik een poolparty. Deze begint om 13 uur en duurt tot 1 uur. Helaas bestaat het uit veel wachten op de bussen, maar het feestje is wel gezellig tot een uurtje op 22. Toen was ik het een beetje zat en wilde ik wel naar huis. Helaas was het toen nog 2,5 uur wachten op de bus. Daarna lekker mijn bed in en wat rust pakken voor de eerste echte week van studeren begint.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Charlotte

Ik ben een halfjaartje gaan studeren in Valencia. Van dit avontuur schrijf ik hier wat ik heb gedaan of ga doen. Zo kunnen jullie lezen wat ik eigenlijk doe en weet ik na dit avontuur wat ik precies heb gedaan.

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5650

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 22 December 2014

Studeren in Valencia

Landen bezocht: