Eerste week studeren - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu Eerste week studeren - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu

Eerste week studeren

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 September 2014 | Spanje, Valencia

Maar even een terugblik op vorige week, de echte eerste studeerweek.

Maandag was een lange dag. We hadden college van 10 tot 18 uur. Dit was eigenlijk een soort inleiding over het project en wat we zouden gaan doen. Ook werden de projecten uitgelegd. Dit was een lange maar informatieve dag. 's Avonds wat gedronken met vrienden van mijn huisgenootje in het park.
Op dinsdag hadden we een trip naar een bedrijf dat keramische tegels maakt, Torrecid. Dit was ook erg interessant en we gingen hier ook heen, omdat een van de projecten vanuit dit bedrijf komt. Deze dag eindigde om 3 uur. Verder ben ik in de middag naar het strand gegaan, waar we helaas maar even zijn gebleven vanwege het "koude" weer. Er waren wolken en stond een goed windje, dus het was wat frisjes in je bikini.
Op woensdag hadden we weer een lange dag van college en werkcollege van 10 tot 17:30 uur. Gelukkig was er deze avond een leuk feestje om heen te gaan. Op deze avond kwam ik er achter dat de Spaanse levensstijl echt anders is. We gingen namelijk naar de club en toen we er aankwamen was het 01:00 uur. We wilden naar binnen gaan, helaas mocht dat niet van de bewaker. De club was namelijk nog dicht.... Ja geen grapje en hierdoor weten we dat het uitgaansleven wat later begint dan we gewend zijn (leermomentje :) ). Toch was het een leuke avond, ondanks de 20 minuten wachten tot de club open was.
Op donderdag hadden we weer college en werkcollege. Deze dag duurde echt een eeuwigheid voor mijn gevoel. Toen ik eindelijk thuis was, 18 uur, moest ik nog tekeningen maken voor de presentatie voor de volgende dag. Dit was wat gedoe, omdat ik mijn tekenpapier was vergeten en we 1,5 uur hebben gezocht naar papier. Uiteindelijk de zoektocht maar opgegeven en voor normaal papier gekozen. In de avond lekker met mams gekletst op Skype en hierna gaan slapen. Dit was een lange en drukke dag, dus op tijd slapen had ik wel verdiend.
Op vrijdag was het een lange dag van presentaties luisteren en deze eerste week afronden. Ook was dit de dag voor het opgeven van je voorkeur voor een project, zodat we volgende week echt aan de slag kunnen. Aan het einde van de middag een klein tripje gemaakt naar een collectie van elektronische producten. Deze was erg leuk om te zien en vol inspiratie. In de avond was er weer een feestje. Eerst hadden we een gezamenlijke maaltijd met het huis en vrienden. We hadden een diner voor 15 mensen, dus het was gezellig druk. Daarna in de avond richting een Neon party in een club vlakbij het strand. Dit feest was zeker geslaagd en daardoor was het laat geworden.
Op zaterdag daarom heerlijk uitgeslapen. In de middag maar richting het strand gegaan, omdat ik een rustig dagje wilde na de drukke week. Op het strand lekker gelegen en een kleine siesta gehouden. Daarna een biertje gedronken in een heel schattig cafeetje. In de avond gingen we eten bij een vriendinnetje, waar een Italiaanse jongen risotto heeft gekookt. Dit was goddelijk!! Daarna nog wat gedronken en op tijd weer mijn bed in gedoken, ik was alweer kapot.
Op zondag zijn we rond 10 uur richting de tweede hands markt gegaan. Deze is elke zondag en met allerlei spullen, ook nieuwe spullen tussendoor. Het was heel leuk om te zien wat mensen verkopen en om de verhalen achter de spullen te horen (mijn Portugese huisgenootje kan namelijk erg goed Spaans en maakt altijd een praatje met iemand). Hier wat kleine dingetjes gekocht en daarna thuis een lange siesta gehouden. Rond een uurtje of 8 richting een vriendinnetje gegaan en daar wat gekletst. Om half 11 was ik thuis en toen een hapje gegeten. Na het eten en een serie te hebben gekeken mijn bed in gedoken om goed de nieuwe week te beginnen.

Dus een drukke week en deze heerlijk rustig afgesloten. Komende week wordt het wat rustiger, want dan hebben we niet zoveel colleges meer. Dan gaat ook het echte projectwerk beginnen. Ik heb er zin in ook al is het soms veelte heet. Het is 's nachts 25/26 graden en dat is toch niet zo lekker. Hopelijk wordt het snel wat minder warm, want de Spanjaarden zijn hier ook niet blij mee en ook is het niet zo warm geweest sinds 56 jaar. Het is lekker weer, maar niet als je de hele dag moet studeren of als je wilt slapen.

Dit was mijn weekje :)

  • 15 September 2014 - 22:10

    Maryn:

    Klinkt goed Char! HARD werken maar af en toe ook flink genieten op het strand en lekker stappen!! Fijn dat je het naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Charlotte

Ik ben een halfjaartje gaan studeren in Valencia. Van dit avontuur schrijf ik hier wat ik heb gedaan of ga doen. Zo kunnen jullie lezen wat ik eigenlijk doe en weet ik na dit avontuur wat ik precies heb gedaan.

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5652

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 22 December 2014

Studeren in Valencia

Landen bezocht: