Week 39 tot nu toe: REGEN!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu Week 39 tot nu toe: REGEN!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu

Week 39 tot nu toe: REGEN!!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 September 2014 | Spanje, Valencia

Hola a todos (hallo aan allemaal).

Ik vind het erg leuk om te horen dat zoveel mensen mijn blog lezen en daarom hou ik hem ook netjes bij.

Deze week was voor mij en het weer niet zo'n goede week.

Op maandag werd ik ruig wakker geschud door het onweer dat al 2 uur aan de gang was. De regen kwam met bakken uit de hemel, echt Nederlands weer. Het is zo een tijdje door gegaan tot ik naar de universiteit moest (11 uur), dus dat was wel positief. Helaas was het koud en moest ik een lange broek aan!!!!!!!!! Mijn huisgenootje weigerde om nu al een lange broek aan te doen, dus ze ging in joggingbroek naar de universiteit. Ik ging toch wel voor de lange broek en gelukkig was het op de terug weg van de universiteit (3 uur) alweer wat warmer. Zo warm dat bij thuis komst de korte broek weer aanging.
Verder deze dag gezellig gegeten met mijn huisgenootjes en wat dingen geregeld die moesten.

Op dinsdag voelde ik me helaas niet zo lekker en had ik ook slecht geslapen. Daardoor heb ik mijn team afgezegd (nog geen probleem, want we zitten in de opstartfase) en heb ik wat meer geslapen.
Omdat ik deze dag toch even naar buiten wilde, ben ik met mijn huisgenootje meegegaan naar het strand. Op de boulevard zijn namelijk kleine boetiekjes waar je allerlei spulletjes kan kopen voor weinig geld. We zijn daar een uurtje geweest en ik wilde daarna toch wel weer mijn bed in.
Ik heb daarna weer lekker wat geslapen en zo eindigde de dag ook.
Maar vandaag was het weer wel lekker, korte broeken weer.

De volgende dag voelde ik me nog steeds hetzelfde en heb ik eigenlijk de hele dag geslapen met wat tv kijken tussendoor. Ik wilde goed uitrusten, want in de avond hadden we een diner met alle huizen van mijn huisbaas(4 huizen). Het leek me zo leuk dat ik toch wel ben gegaan. Het eten hielp goed en daarna toch ook nog even mee gegaan naar de club. Dit was erg gezellig, omdat dit de eerste keer was dat we met het hele huis uitgingen. Ik voelde me ook eigenlijk niet echt ziek, maar ik ben toch op tijd naar huis gegaan.

Op donderdag had mijn team weer afgesproken en toen ben ik wel gegaan. We moesten wat dingen afronden voor deze week, dus duurde niet heel lang. Eenmaal thuis wel nog even geslapen voor we weg gingen voor een eetfeestje.
Dit feestje heet Tandem en het was bedoeld voor het vinden van een partner voor het uitwisselen van talen. Er zijn namelijk speciale Tandem afspraken waar je dan elkaars taal kan leren.
Het feestje leek ons dus een goed idee en daarbij kwam dat iedereen iets te eten mee nam wat typisch was voor zijn/haar land. Helaas kwamen we daar pas op het feestje achter en hadden we dus niks mee. Het eten was erg lekker, alleen jammer dat er geen borden meer waren. Het grootste gedeelte van de mensen deed het dus met geïmproviseerde borden. Er was na het eten ook typische Valenciaanse muziek en dat was leuk om eens te horen. Ook de typische dansen erbij waren apart om te zien. Helaas werd er weinig aandacht besteed aan het vinden van een partner, dus dat gaan we maar doen op de speciale afspraken. Hier zijn ook meestal genoeg mensen te vinden die geen partner hebben.
Na dit feestje lekker naar huis gegaan en vroeg mijn bed ingedoken.
Vandaag was het weer ook niet om over naar huis te schrijven, want het was koud. Ik had weer een lange broek aan en zo hoort dat hier niet!

Vandaag (vrijdag) is mijn vrije dag en ik dacht; 'Vandaag ga ik lekker naar het strand.' Tot ik erachter kwam dat het weer erg lijkt op het weer in Nederland: koud en grijs. Dat wordt dus helaas geen stranddagje voor mij. Vandaag dan maar lekker binnen blijven en hopen dat het weer morgen weer beter is. Over mijn ziek zijn gesproken, dat is weer zo goed als weg. Ik denk dat het wat te maken had met ijzer te kort. Ik was wat duizelig en erg moe. Gelukkig heb ik ijzerpillen mee, omdat ik dit wel vaker heb gehad. Vanaf nu zou het dus niet meer voor moeten komen en kan ik weer lekker studeren.

Voor het weekend staat er nog niks gepland. Misschien moet ik maar eens wat gaan zien van Valencia en de omgeving. Het weer zal niet beter worden, dus dat is wel handig voor een toeristendag.
Maar het weer mag wel weer snel beter worden, want hiervoor ben ik natuurlijk niet gekomen.

  • 26 September 2014 - 16:10

    Sarine:

    Char! Leuk om je verhaaltjes te lezen! Wel erg jammer van het weer.. maar dan kan je nog wel lekker levelen met Nederland ;) Ik kijk uit naar je volgende blog. X

  • 26 September 2014 - 19:20

    Nicky:

    Hee Char, ik lees ook altijd elke week je blog!! Leuk hoor, blijf schrijven zodat we op de hoogte blijven van je avontuur. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en gelukkig voel je je weer beter. Geniet maar lekker van deze tijd in Valencia. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Charlotte

Ik ben een halfjaartje gaan studeren in Valencia. Van dit avontuur schrijf ik hier wat ik heb gedaan of ga doen. Zo kunnen jullie lezen wat ik eigenlijk doe en weet ik na dit avontuur wat ik precies heb gedaan.

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5658

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 22 December 2014

Studeren in Valencia

Landen bezocht: