Kort weekje - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu Kort weekje - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu

Kort weekje

Door: Carlota

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Oktober 2014 | Spanje, Valencia

Hola mis amigos!

Wat heb ik een lekker weekje gehad.

Op maandag hadden we weer een dagje college, wat maar voor een uurtje bleek te zijn. Dus van 11 tot 12 uur college en daarna met mijn groepje het plan besproken voor een paar dagen Madrid bezoeken. In Madrid staat een museum dat we goed kunnen gebruiken als onderzoeksmateriaal, dus vandaar de trip. We hadden een auto en een hotel besproken en gereserveerd. Alles was dus geregeld en ook hadden we afgesproken om verder te gaan met onderzoeken wat iedereen al deed. Dit was dus een lekker dagje. Toen thuis gegeten en lekker geslapen.

Op dinsdag hielden we ook een thuis-werkdag, dit omdat nog niet iedereen klaar was met zijn onderzoek. Op deze dag dus lekker wat gestudeerd en ook lekker rustig aan gedaan.

Op woensdag had ik wat hoofdpijn en we zouden twee keramiek fabrieken bekijken. Dit was niet verplicht dus ik heb ervoor gekozen om thuis verder te werken vanwege mijn hoofdpijn, maar gelukkig na een paracetamol ging het al beter.
In de avond kwam Hidde (vriendje) aan en dat maakt natuurlijk veel goed. Op deze avond was er om 12 uur vuurwerk, omdat op 9 oktober Valencia onafhankelijk is geworden (of zoiets). Dit vuurwerk was grandioos en echt heel mooi. Hierna nog wat gedronken in het grote park in Valencia (Turia) met allerlei verschillende vriendengroepen die elkaar tegen kwamen na het vuurwerk. We wilden naar een club gaan hierna, maar waren 3 minuten te laat om gratis binnen te komen. Nu moesten we in de rij gaan staan en deze zou wel 40 minuten duren, want hij was zo lang. Dit dus maar niet gedaan. Hierna richting huis gelopen, omdat het al wat laat was en er verder niks meer gratis was. We hadden ook geen zin meer om in de rij te staan voor iets dus lekker naar bed.

Op donderdag hebben we eerst lekker beetje uitgeslapen. Hierna zijn we naar het oude centrum gegaan om activiteiten te zien vanwege de bevrijdingsdag. We hebben weer vuurwerk gezien, maar dit keer met gekleurde rook. Dit omdat het overdag was en dan is het andere vuurwerk niet zo goed te zien. De rook had de kleuren van Valencia (blauw, geel en rood). Dit was alleen een hele warme dag en we stonden te zweten tijdens het kijken (het was al 2 uur). We hebben dus besloten om lekke richting het strand te gaan en omdat de fietsen op waren moesten we lopen. We waren om half 5 op het strand en zijn hier 1,5 uur gebleven voor het koud werd.
In de avond zijn lekker tapas gaan eten in een goed bekend tapasrestaurant in Valencia. Hier een heerlijk diner gegeten en lekker sangria gedronken. Na het eten waren we moe en zijn we bed in gedoken.

Op vrijdag stond de wekker vroeg, want we hadden besloten om toerist te spelen in de ochtend en in de middag weer richting het strand te gaan (vanwege het lekkere weer). Dus om 10 uur waren we bij onze eerste attractie: de kathedraal. Hier de toren beklommen en over heel (rustig) Valencia gekeken. Het was zo rustig, omdat het voor Spaanse doen vroeg was. Plaza de Virgin was hierna aan de beurt om te bekijken. Hierna zijn we naar de stadspoort gegaan en deze bekeken. Toen weer terug naar het plein om een lekker koffietje in de zon te drinken. Na de koffie richting Mercado Centraal gegaan. Dit is een overdekte markt met verswaren (vlees, groente, fruit etc). Hier lekker rond gelopen en toen richting een zuilenhal. Deze viel wat tegen, want het was echt een leeg gebouw met een paar zuilen. Toch was de architectuur mooi. Daarna wilde we een kerk in maar die was gesloten, dus toen een rondje gelopen op een ander plein.
Hierna was het tijd om richting huis te gaan en daarna naar het strand. Bepakt met ons lunchpakketje lagen we om 2 uur op het strand. Hier heerlijk wat bijgeslapen en om 5 uur weer richting huis gegaan.
Deze avond hebben we thuis gegeten en na het eten ons klaar gemaakt om richting de club te gaan. Hier hebben we heerlijk gedanst tot in de late uurtjes voor we in ons bed belanden.

Op zaterdag stond er geen wekker, omdat we wilden uitslapen. Dit gebeurde goed, want om 3 uur werden we pas wakker. Deze dag dus verder niet zoveel gedaan (ik heb wat aan de studie gedaan). Deze avond paella gegeten aan het strand naast de haven. Dit was heerlijk en na een goede maaltijd weer richting huis. Beetje op tijd gaan slapen voor de laatste dag samen met Hidde.

Op zondag stonden we vroeg op om richting de tweedehands markt te gaan. Soms kan je hier echte pareltjes vinden tussen al de zooi. Helaas was dat vandaag niet het geval en zijn we na een uurtje rondkijken met lege handen richting huis gegaan.
Onderweg ontbeten bij een cafeetje.
Eenmaal thuis ons klaar gemaakt om richting Oceanográfic te gaan, dit is een onderwaterwereldpark. Bijna alle dieren die onderwater leven kan je hier vinden. We hebben echt van alles gezien en ons 4 uur lang erg goed vermaakt. De dolfijnenshow was mijn favoriet.
We waren net op tijd thuis om niet helemaal nat geregend te worden door de stortbui die er ineens was. Onder de hand was het wel al 5 uur, dus dit waren de uurtje om nog even te relaxen tot Hidde weer richting huis moest.
Om 8 uur gingen we richting het vliegveld om Hidde uit te zwaaien. Hier afscheid genomen en ik ging weer richting huis. Lekker mijn bed in gedoken om een nieuwe week te beginnen en om energie te hebben voor mijn tripje Madrid!!

Dit was dus meer een vakantieweekje, maar ik vond hem wel lekker. Alle foto's zijn altijd op fb te vinden voor de geïnteresseerden.

Dikke kus en groetjes.