Verjaardag en alle dingen er omheen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu Verjaardag en alle dingen er omheen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Charlotte Diest - WaarBenJij.nu

Verjaardag en alle dingen er omheen

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 November 2014 | Spanje, Valencia

Hola.

Ik keek even naar mijn reisverslagen en ik kwam weer tot de conclusie dat ik mijn blog ben vergeten bij te houden. Oepsie, dus vandaar dat ik maar een blog schrijf over de afgelopen twee weken.

Week 47 was voor mij een super week. In deze week heb ik een kijkje genomen in de Jardin Botanico. Dit is een aangelegde tuin in hartje Valencia. Ik was even toe aan wat rust, dus ik dacht dit is de perfecte gelegenheid. Het was erg mooi en de rust die over je komt was heerlijk. Er waren allerlei bomen en planten te zien en ook waren er een aantal katten die er rondliepen. Ze worden gevoerd en in de gaten gehouden door een organisatie, dus ze zagen er verzorgd uit. Dit was ook een reden waardoor ik de regels heb over treden. Ik dacht eerst dat de katten van de huizen rondom waren. Dus ik ze heerlijk aaien (want mijn hond en katten aaien mis ik hier een beetje) en er dan bij de uitgang achterkomen dat de dieren niet aangeraakt mogen worden .... Oeps niet mijn schuld .... Zij begonnen.
Deze week was er ook nog de verjaardag van een jongen van mijn project. We zijn met (bijna) alle mensen van het project naar een tapasbar gegaan en hebben hier heerlijk gegeten en gedronken met zijn 30en. Het was wel een beetje chaos, omdat we een groot deel van het terras hadden overgenomen qua tafels en stoelen. Ook waren we natuurlijk wat gezelliger dan de andere gasten. Maar ach we hebben goed ons best gedaan op het menu, dus zeuren mogen ze niet. Om het helemaal goed af te maken hebben we nog wat shotjes gedronken. Dit in een shotjesbar, waar ze echt veel werk maken van de drankjes. Ze halen vuur, spelletjes en tovertrucs uit de kast om de shotjes speciaal te maken. Het was een erg gezellige avond, omdat we dit met zijn allen deden en dat was nog niet eerder gebeurd.

Dan over op het weekend, want dit waren de dagen waar ik al een tijdje op had gewacht: mams en zus kwamen langs speciaal voor mijn verjaardag (en een gezellig weekendje). Het was echt heel leuk! We hebben heerlijk toerist gespeeld overdag en in de avond steeds lekker een hapje gegeten in steeds een andere stijl. Ik heb echt genoten van mijn tijd met hen en het was speciaal om weer eens wat echt met zijn drieën te doen.
Ik heb natuurlijk op mijn verjaardagsavond zelf een feestje gegeven met mijn huisgenootje Christina (ze was 23 november jarig). Dit was dus ook erg leuk en speciaal om je verjaardag niet thuis te vieren. Heel veel vrienden kwamen langs om een drankje op ons te drinken en daarna een dansje te wagen. Ik voelde me voor 1 weekend echt heel speciaal.
Helaas moest ik op maandagavond afscheid nemen van mijn mams en zus, maar gelukkig ben ik er weer met kerst.

Week 48 was verder niet mega speciaal. Lekker gestudeerd en het hoogtepunt was vrijdag. Overdag ging ik met Christina (huisgenoot) op bezoek bij Ana (huisgenoot). Ana doet haar master hier, ze onderzoekt alen en dit doet ze in een speciaal laboratorium. Christina en ik hadden Ana al de hele week niet gezien, omdat ze zo druk bezig was en lange dagen op de universiteit maakte. We wilden haar dus een beetje opvrolijken met dit bezoek. Dit is helemaal geluk, want haar lach ging niet meer van haar gezicht. Ze heeft ons het laboratorium laten zien en ook het onderzoeksgedeelte waar ze ook werkt. Het was heel interessant om te zien en om te weten waar ze nu echt werkt. Daarna hebben we heerlijk geluncht. Helaas moesten we hierna weer afscheidnemen, omdat ze nog veel moest doen.
In de avond hadden we weer een 'familie' (=vrienden, maar voelt als familie) diner gehouden, ook omdat Ezgi jarig was. Het eten was heerlijk en de vrienden waren heel gezellig. Een geslaagde avond zal ik zeggen als ik vertel dat we daarna nog een dansje hebben gemaakt.

Nu is het natuurlijk nog wel week 48, maar ik moet helaas aan de studie. Ik heb volgende week mijn eerste examen Spaans, dus ik moet even hard gaan leren. Ik wilde ook mijn blog schrijven, omdat het alweer zo'n tijd geleden is en ik nu even tijd had om wat te schrijven. Dus bij deze de blog en dan ga ik nu aan de studie.

Kusjes allemaal!

PS. ik was nog vergeten te zeggen dat mijn lieve vriendinnetjes uit Hazerswoude me goed verrast hadden! Ze hadden een lieve kaart en cadeautjes meegegeven met mijn moeder. Dit had ik totaal niet verwacht en ik vond het echt heel lief! Helaas is de chocolade letter al op maar het boek gelukkig nog niet uit. Bedankt nog een keer lieve meisjes!

  • 30 November 2014 - 18:53

    Wendy:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het een geslaagd weekend was met je moeder en zus! Succes nog de laatste weekjes! Tot snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Charlotte

Ik ben een halfjaartje gaan studeren in Valencia. Van dit avontuur schrijf ik hier wat ik heb gedaan of ga doen. Zo kunnen jullie lezen wat ik eigenlijk doe en weet ik na dit avontuur wat ik precies heb gedaan.

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5663

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 22 December 2014

Studeren in Valencia

Landen bezocht: